برکناری وزیر دفاع روسیه به درخواست پوتین کشته‌شدن ۵ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی: کل غزه را هم نابود کنیم، به پیروزی نخواهیم رسید ۴ عملیات گروهان‌های قدس علیه اشغالگران اسرائیلی در جبالیا بایدن: ترامپ کاملا از تعادل خارج شده است رئیس ستاد ارتش اسرائیل مسئولیت شکست ۷ اکتبر را پذیرفت تیراندازی در آلاباما آمریکا | ۳ نفر کشته و ۱۲ تَن زخمی شدند شهادت ۵۰۰ تن از پزشکان و نیروهای بهداشتی و درمانی در غزه حمله راکتی از غزه به شهر اشغالی سدیروت معاون جدید پارلمانی رئیسی کیست؟ خانواده های اسرای صهیونیست خیابان منتهی به وزارت جنگ را بستند قسام: خانه بمب‌گذاری‌شده را به روی نظامیان فراری دشمن منفجر کردیم پایان کار حسینی در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تاکید رئیس جمهور بر لزوم اطمینان مدیران از رعایت کرامت انسانی امیرعبداللهیان: از گفتگو‌های ایران-عربی عبور کرده‌ایم حمله حزب‌الله با موشک‌های سنگین جدید خود به سرزمین‌های اشغالی (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) «سیدحسن نصرالله» دوشنبه سخنرانی می‌کند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلینکن: اسرائیل برنامه معتبر برای دفاع از غیرنظامیان ندارد قسام در ۲ مرحله «سدیروت» را موشک‌باران کرد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آمریکا برخی اطلاعات بالون چینی را از حالت طبقه بندی خارج می‌کند

  • کد خبر: ۱۴۹۵۰۸
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
آمریکا برخی اطلاعات بالون چینی را از حالت طبقه بندی خارج می‌کند
گفته می‌شود آمریکا قصد دارد برخی اطلاعات در مورد بالون چینی را با دیگر کشور‌ها به اشتراک بگذارد.

به گزارش شهرآرانیوز، به گفته سه مقام دولتی، دولت بایدن در نظر دارد برخی اطلاعات مربوط به بالون بحث برانگیز چینی را از حالت طبقه بندی خارج کند. واشنگتن ادعا می‌کند این اطلاعات شامل جزئیات پرواز بالون‌های نظارتی چین بر فراز ده‌ها کشور دیگر در سراسر جهان است.

از سوی دیگر، یک مقام ارشد دولتی آمریکا نیز گفت واشنگتن با دیپلمات‌های خارجی ۴۰ کشور درباره بالون بحث‌برانگیز چینی جلسات توجیهی برگزار کرده است.

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد دولتی آمریکا می‌گوید وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه این کشور روز دوشنبه به حدود ۱۵۰ دیپلمات خارجی در ۴۰ سفارتخانه اطلاع رسانی کرده و اطلاعات خود در خصوص بالون چینی را به اشتراک گذاشته است.

این مقام دولتی مدعی شد: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم تا جایی که ممکن است با کشور‌های دیگر که مستعد این نوع عملیات‌ها هستند، اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذاریم.»

واشنگتن می‌گوید بالون مذکور تحت کنترل ارتش چین بوده است و ادعاهایی در مورد نظامی بودن آن مطرح کرده است.

هفته گذشته آمریکا اعلام کرد یک بالون چینی را بر فراز ایالت مونتانا شناسایی کرده و ادعا کرد که این بالون کاربرد جاسوسی داشته است. پیدا شدن این بالون واکنش مقامات آمریکایی را برانگیخت و تنش بین دو کشور را افزایش داد. چین می‌گوید بالون مذکور استفاده علمی داشته و تصادفی از مسیر خود دور شده و وارد حریم هوایی آمریکا شده است.

رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنرانی سالانه خود در کنگره هشدار داد که اگر چین حاکمیت آمریکا را تهدید کند، واشنگتن اقدام متقابل انجام خواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->